Monday, November 30, 2009

bukan mama tak sayang..


Bismilahhirrahmanirrahim..

erm,dah balik KL ni rindulah pulak kat nak2 sedare ber3 tu..amira terus dok atas ribe aku sebaik jek aku masuk dalam kerete bile famili jemput kat stesen tu..senyum jek..malu-malu pandang aku..lentok-lentok kepale dia kat bahu aku..masa kakak turun pi atm aku pegang baby (amirun)..amira aku pass kan ke ayah..amira mengamuk..tak bagi riba adik dia..dia jek nak duk atas ribe aku..rindu sangatlah ngan mama dia ni kot.. hehe..

amirul pulak,mase nak balik umah pas jemput aku tu,aku panggil pun tak berape nak layan..nak ribe dia jauh sekali..dah sampai rumah,bile aku masuk bilik,amirul terus ikut..seyum jek tunggu aku dukung dia..hehe..

kakak sebelum aku masuk bilik tu,awal-awal lagi dah cakap 'sorilah dik,bilik aok berselerak..aku dah tak daye nak kemas..anak-anak aku punyer kerje..' masuk bilik jek, ya Rabbi..buku-buku aku,album-album aku,sumer dah tak macam mase aku tinggal mase nak balik KL dulu..mase suap dia orang makan, dari dapur ke bilik dari bilik ke ruang tamu,dari ruang tamu ke tangge..tak dok diam..sampai aku kene basuh tangan 2-3 kali..hehe..erm,tapi tak pelah..tak kisah lah tu..dah namenyer pun budak-budak..sorang baru nak masuk 3 tahun..sorang baru setahun lebih..

manjakan tu,memang aku manjakan budak-budak tu..tapi kalau tak denga cakap sangat, degil sangat,siapla ngan aku..memang aku marah jugak..kekadang aku pukul jugak..tapi tak delah pukul sampai budak tu sakit..pukul setakat untuk mengaja jelah..setakat ni,amira lah yang kene..paling dia akan kene,bila dia pukul adik dia..tapi tak sakit pun nangis jugak budak tu..bukan nangis sakit,tapi nangis sebab aku marah.. manje..hehe..

aku marah,aku pukul,bukan tande aku tak sayang..tapi sebab sayanglah aku marah,aku pukul..sebab aku nak mendidik..aku tau hakikatnye memanglah mereke hanye anak sedare aku..tapi bagi aku,walau mereke anak sedare aku, aku pandang mereke sebagai anak sendiri..sebab itulah aku marah dan kekadang pukul..sebab aku nak yang terbaik untuk mereke..didik mereke..dan semestinye sebab..aku sayang mereke..