Thursday, November 12, 2009

rindunyer kat famili..




Bismillahhirrahmanirrahim

sedar tak sedar dah sebulan lebih aku balik KL..rindunye sangat nak balik umah..jumpa mak ayah,adik..jugak kakak dan anak-anak sedara yang sekarang ni kat rumah sepanjang umi dia berpantang dan jugak sepanjang umi dia cuti sekolah ni..

6 bulan aku di rumah..terlalu berat untuk aku melangkah menaiki tangga bas sewaktu nak pulang ke KL dulu..ma ayah juga adik dan 'empat amir' pasti juga merindui dan terasa ketiadaan aku..masa aku baru-baru balik KL dulu, ma dan ayah hampir setiap hari call pagi-pagi sedang aku besiap ke ofis..rindu la tu kat anak dia sorang ni..hehe..

'empat amir' :

'amir pertama', nik amir husaini kesayangan..pernah ma cerita katanya satu-satunya adik ku itu berkata, "Su Da pun dah balik KL..tinggal kite jelah kat rumah.." sedih jek bunyinye ma kata..hehe..sayang jugak dia pada kakak dia ni..

'amir kedua', anak sedara kesayangan..amira shukriah..waktu aku kat rumah, ade time, sombongnyer..bila aku dah balik KL ni,bila ma tok ngan tok ayah dia bawa jalan-jalan petang-petang,tetiba je amira cakap "ha tu dia..ada pun mama.." aii..rindu sangat kat mama dia ni..

'amir ketiga', anak sedara tersayang..amirul farhan..bila aku call jek, dan phone diberi pada dia,mesti dia akan cium phone tu..nak becakap tak pandai lagi..rindu kat aku lah tu..

'amir keempat', anak sedara tersayang..amirun farihin..bukan dia yang merindui aku..tapi aku yang merindui dia..tak saba nak balik kampung tengok dia..belum pernah aku lihat wajah dia sejak hampir sebulan dia melihat dunia ni..

ya Allah,tak sabar sangat rasenye nak balik kampung jumpa dia orang..teringat adik ngan amira..gaduh pun dengan ayah su dia..baik pun dengan ayah su dia lah jugak..hehe..jarak umur pun tak berapa jauh,kan..kalau dukung amirul, mesti amira pun nak didukung jugak..dan begitulah sebaliknya..sampai kadang-kadang aku tak daya nak melayan karenah dia orang..penat.. huhu..ape pun,bila tengok dia orang senyum, gelak, hilang penat aku.. :-)

HOME SWEET HOME........... :-)