Wednesday, November 18, 2009

mengapa 'sinar kasturi'..


Bismillahhirrahamnirrahim..

ade yang bertanye, kenape aku memilih 'sinar kasturi'..satu pemadanan yang agak tak berape sesuai kerana kasturi tidak bersinar..dan ape yang bersinar tidak wangi..jadi kenape aku menggabung kedua perkataan itu..jawapannye..

'sinar kasturi' adalah tande bermula hidup baru selepas ape yang dilalui beberape tahun ni..selepas ape yang menyakit dan yang melukakan hati..7 bulan lepas telah aku tinggalkan segale kisah silam yang menyakit dan melukakan..telah aku lipat dan ku tanam segale yang menyakit dan melukakan itu di suatu sudut yang takkan ku jeling lagi..kembalinye aku ke KL sekarang dengan semangat dan hidup yang baru.. yang mane kisah silam takkan sesekali aku toleh lagi..

kerane itu aku memilih 'sinar kasturi'..bagi aku sinar dan kasturi memang saling berkait..aku memilih 'sinar' kerane aku pecaye di sebalik setiap ape yang terjadi pasti ade hikmah..pasti akan ade 'sinar' yang akan hadir selepas 'kegelapan'..aku juge memilih 'kasturi' kerane aku yakin akan hadirnye sesuatu yang lebih baik, yang lebih 'wangi' selepas dugaan..

dalam kata lain,aku memilih 'sinar kasturi' kerane aku yakin pasti 'akan hadirnye pelangi selepas hujan'..petunjuk dimane pelangi itu dan mane jalan yang harus diikuti untuk sampai kepade pelangi itu mesti dimohon pada Yang Maha Esa..mudah-mudahan Dia akan menunjukkan di mane pelangi itu dan membuka serte mempermudahkan jalan untuk sampai kepade sang pelangi,insyaAllah..amin..moge Allah permudah ape yang telah Dia takdirkan,insyaAllah..amin..