Monday, April 19, 2010

.. kereta punye pasal ..


Bismillahhirrahmanirrahim..

erm,teringat hari munggu lalu..satu kejadian berlaku..yang mana aku rasakan tak sepatutnya berlaku..memalukan..orang kate, 'jual perangai'..

satu kisah dimane di sebuah rumah teres,disewa ramai2..porch kereta telah di parking oleh si A..si B dan si C tak nak kerete lain di porch parking depan rumah tu..hanye kerete mereka berdua sahaja..alkisahnye, bile si B dan C balik dari suatu tempat, A dah parking kereta dia dalam kawasan rumah..baik punyer perangai, si B yang memandu kereta tu undur kerete dekat sangat dengan kereta si A..nak langgar kerete A..sengaja..cantik punye perangai anak dara..lepas kua dari kerete, si B tendang kerete si A..lepas tu si B dan si C yang menjadi 'dayang'nye gelak2..konon diri 'hebat'..

tersalah perhitungan, rupenyer mase semua tu jadi,si A melihat segalenyer..terus dia bukak pintu rumah..terkejut dua orang tu kerana mase tu dorang tengah gelak..dengan penuh kesabaran walaupun tengah bengang, si A tanyer,'kenape kau buat macam tu ek..?' mungkin sebab dah termalu,si B dan C terus masuk rumah..ingatkan berani,dah tadi berani sangat langgar,sepak kereta orang..rupenyer pengecut..berani kat belakang jek..si B masuk rumah..on the way ke bilik dia di tingkat atas rumah teres 2tingkat tu, dia jerit 'saper suruh letak katb situ?'.. lepas tu si A punyerlah geram,dia jeritlah balik..

lepas tu,ern..entahlah aku pun tak taw..malas nak layan orang yang separuh cerdik..yang aku taw lepas tu,bebudak dua tu kua pi kerje..dah malu, malam tu bile dia orang balik keje, terus berkurung kat dalam bilik..balik pun lambat..biasenyer kalu balik mesti dorang masak,makan ape sumer dulu kat bawah malam2..malam terus muke bebudak dua orang tu monyok jek..malu lah tu..sampai ke hari ni dia orang monyok dan bekurung kat dalam bilik..kami sumer pulak wat bodoh jek ngan dorang..nak jek aku cakap kat dorang 'padan muke..belagak sangat..nak tunjuk diri hebat konon..konon samseng lah tu..menyampah giler aku..'

tambah cantik lagi perangai bebudak dua orang tu,mase sumer tu jadi tengahari tu,ade jiran sebelah rumah kat pintu pagar dia..so dia dengalah bebudak betige tu menjerit..pastu dia tanye si B 'naper..ape jadi..?aku tak tawlah ape yang dia jawab..tapi dalam ahti..erm..cantik betul perangai pompuan2 zaman ni..

bile jumpe aku,A citer a kat aku ape yang jadi..dengan selambe nyer aku cakap kat A, 'kenape ko tak lempang jek..bagi jek penampa sebijik..konon nak tunjuk dia tu terer..besa kpale..tampa jek..bia dia rase..aja sikit..tak hormat hak orang..belahak jek lebih..tapi pengecut..'

erm,aku pulak yang 'berapi'..hehe..erm,manusia.....................................