Monday, April 12, 2010

.. nak gelak ke nak nangis ..


Bismillahhirrahmanirrahim..

erm..hari ni aku mencipte sejarah tersendiri sampai aku pun dah tak taw nak nangis ker nak gelak..huhu..ceritenyer begini..

mase aku balik keje dari ofis tadi, sampai kat bus stand kat umah aku, aku nak tekan loceng bas tapi nak dijadikan cerite, loceng bas tu tak berbunyik..

aku pun, tak pelah..turun jeklah kat depan tu..kat pasaraya..bolehlah beli2 barang sikit..alkisahnyer..turunlah kat depan pasaraya tu..konon nak beli selipe lah..tgk2 dalam purse de RM5 jek..huhu..tak perlah kate,pi withdraw duit dulu lah..tapi memang dah nasib,tak leh nak withdraw duit lak..huhu..

dah tak leh kua duit, aku pun nak baliklah..disebabkan rumah aku ngan pasaraya tu dekat jek, aku pun nak balik jalan kaki jek lah..berlari2 aku lintas jalan..sampai jek kat seberang jalan tu aku terase sesuatu yang lain di kaki aku..bila aku lihat ke kaki aku..rupe2nyer..selipar aku dah nazak sangat2 dah..ya Allah..janganlah selipe ni 'meninggal' sebelum aku sampai umah..lagipun umah dah tak jauh..dekat jek..

dengan berhati2 dan perlahan2 aku melangkah..supaye selipar aku panjang umur..selangkah..dua langkah..tiga langkah.. PAAPPPPPPP....... mesin sokongan hayat seliparku berbunyi..aduhhhhhhhhhhhhhh..tidakkkkkkkkkkkk..selipe ku putus sudah.. cane aku nak balik ni..

mule2 aku jalan berkaki ayam..hanye di alas sarung kaki..seliparku,aku jinjit..tapi aku pk..kang tak pasal2 aku dapat makan free kat tanjung rambutan..hahha..so aku pun dengan keterpaksaannyer,bukaklah sarung kaki ku..sebelah selipar yang masih tercantum sedikit itu aku kepit dengan ibu jari kakiku..tersenget2 aku jalan macam orang sakit kaki plus nak cover aku pakai selipa yang 'cacat'..huhu..

aku dah tak pikir orang tadi..yang aku taw aku nak sampai umah cepat2..jauh sangat ase rumah aku tadi walau hakikatnyer hanyer beberape minit jek lagi..sampai di satu sekolah yang berdekatan dengan rumahku,kebetulan mase tu budak2 sekolah tu tengah kua sekolah..aku dah terhenti dah..tak daye agi nak jalan..penat + malu + sakit kaki.. sumer ade..aku call member mintak bawak selipe untuk aku..nasiblah member tu tolong..kalu tak....................waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........

erm,gayenyer esok aku gi keje kene pakai kasut lah..alaaaaaaaa..tak sukenyer.........
:-(