Wednesday, February 10, 2010

penangan cinta..


Bismillhhirrahmanirrahim..

cinta..ape ade dengan cinte..cinta..membuat orang bahagia..tak kurang juga menyengsarakan..adanye cinta adalah tawa..hadirnya cinta menjelmalah duka..cinta juga boleh merubah seseorang..positif atau negatif..terpulang..tepuk dada tanya iman..

teringat kisah seseorang yang pernah aku kenal sewaktu zaman matriks..seorang yang aku gelarkan dengan panggilan kakak..cukup sopan bagi aku..pakai baju kurung..tak pakai ketat2..rias wajahnya natural tanpa sebarang solek..dari sekolah agama..

sedetik berlalu,dia terjumpa dengan orang yang pernah dia suka waktu zaman sekolahnya dulu..terpautlah kembali hati keduanya..sejak itu aku tengok kakak tu dah mula berubah..pakainya dah tak seperti dulu..dari baju kurung dan jubah bertukar kepada baju yang singkat dan agak ketat..dari kain baju kurung kepada jeans ketat.. tangan yang dulunya tak pernah dihulur kepada lelaki telah saling menggenggam jemari sang kekasih hati..tanpa ikatan yang sah..masa yang dulu dihabiskan di bilik telah diluang masa bersama sang kekasih hati berdating..wajah yang dulunya bersih dari palitan mekap telah di palit mekap..

terkejut aku tengok..sedih bagaimana ujian cinta telah merubah dirinya..pokok pangkalnya,hati..

ya Allah, janganlah aku diuji semacam itu..nauzubillah..