Thursday, July 22, 2010

.. jaga ma kat wad ..


Bismillahhirrahmanirrahim..

hari rabu minggu lepas sewaktu tengah bersiap2 nak ke masjid untuk solat isyak, dapat misscall dari kakak..pastu kakak mesej..bagitau ma masuk wad..demam denggi.. hari jumaat tu terus aku balik kampung tengok ma..risau jugak hati..tapi nak buat macamana dah tak de tiket untuk aku balik hari khamis tu..tiket sume habis..cari punya cari, alhamdulillah dapat jugak tiket pagi jumaat tu..bas pukul 10.00 am..

dalam kul 530pm sampai kat kelantan..ayah ambik..terus pi hospital tengok ma..sedih mase tengok keadaan ma tu..memanglah ma dah tak demam..cume tak de selera jek lah nak makan..dok situ gelisah..dok sini gelisah..panas dalam..asyik nak muntah jek.. selera makan tak de..ayah balik solat asar..aku jaga ma kat hospital..lepas isyak, ayah datang ngan adik and anak sepupu aku sorang ngan kawan ayah sorang..lepas isyak tu kami pi makan pastu ayah hanta kami balik.. lepas anta kami, ayah solat isyak pastu pi balik hospital..tukar 'shift' ngan ayah jaga ma kat wad..hehe..aku, adik ngan anak spupu sorang tu tido kat umah..

esoknye tu,dalam kul 10 lebih ayah balik ambik aku ngan adik..tukar 'shift' ngan ayah jaga ma pulak..hehe..dari kul 12 tengahari tu sampai lepas maghrib..hari ahad tu alhamdulillah ma dah boleh kua hospital..mase aku balik KL kelmarin, ma dah sihat aku tengok,insyaAllah,amin..alhamdulillah.. :-)

erm, terharu ase..tengok ayah sanggup tido kat kerusi hospital jaga ma..beruntung sangat ma..dapat ayah sebagai suami..kami pun beruntung sangat..dapat ayah macam tu..penyayang..